تماس رایگان تلفنی از طریق جمیل امکان پذیرشد

گوگل با ارائه سرویس جدید تماس تلفنی از داخل جی‌میل، وارد کسب‌وکار جدیدی غیر از جستجوی اینترنتی شده‌است.

گوگل با ارائه سرویس جدید تماس تلفنی از داخل جی‌میل وارد کسب‌وکار جدیدی غیر از جستجوی اینترنتی شده‌است. با این سرویس جدید که روز چهارشنبه رونمایی شد، ‌کاربران در ایالات متحده می‌توانند از طریق اینترنت با تلفن‌های خانگی یا همراه تماس بگیرند.

120882 517

به نوشته روزنامه آمریکایی هرالد تریبیون، این سرویس باعث می‌شود تا گوگل در جبهه مستقیم رقابت با شرکت تلفن اینترنتی اسکایپ و شرکت‌های مخابرات قرار بگیرد. این اقدام همچنین گوگل را تبدیل به مجرایی فراگیر در تعامل اجتماعی مردم می‌کند زیرا در آن امکان ارسال ایمیل، اس‌ام‌اس، چت ویدئویی و تماس تلفنی یک‌جا موجود خواهد بود.

در حال حاضر بازدیدکنندگان از وب‌سایت «گوگل وویس» (Google Voice)، یا همان سرویس ارجاع‌دهنده تماس که مرتبط کردن آن با جی‌میل باعث ایجاد امکان جدید شده با این پیام روبه‌رو می‌شوند که: «ما هنوز برای کاربران خارج از ایالات متحده در دسترس نیستیم اما قصد داریم خدمات خود را در آینده به کشورهای دیگر گسترش دهیم.»

گوگل از دو سال گذشته امکان گفت‌وگوی صوتی و ویدئویی را فراهم کرده اما هر دو طرف تماس باید پای کامپیوتر خود بنشینند. گوگل می‌گوید که سرویس جدید برای کسانی که با تلفن همراه خود از نقاط دوردست با پوشش ضعیف خطوط، زنگ می‌زنند یا کسانی که از پشت میز خود تلفن می‌کنند هم به‌خوبی جواب می‌دهد.

کاربران جی‌میل برای تماس تلفنی باید یک ابزار کاربردی جدید مربوط به گفت‌وگوی صوتی و تصویری را به مرورگر خود اضافه کرده و از طریق میکروفون، بلندگو یا گوشی کامپیوتر با آن سوی خط صحبت کنند.

تماس تلفنی از این طریق در ایالات متحده و کانادا دست کم تا پایان سال جاری رایگان خواهد شد و هزینه تماس‌های بین‌المللی از ۲ سنت در دقیقه برای بسیاری از کشورها تا ۹۸ سنت در دقیقه برای زنگ زدن به کوبا متغیر خواهد بود.

اسکایپ به طور میانگین، هر ماه ۱۲۴ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که ۸.۱ میلیون از آن‌ها برای تماس‌های تلفنی خود پول می‌پردازند.
گوگل نمی‌گوید که تعداد کاربران جی‌میل چند نفر است اما برآورد تحلیلگران در این مورد ۲۰۰ میلیون نفر است.

همین حالا حریم خصوصی پروفایل فیس‌بوک تان را کنترل کنید

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایدکو(توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ممکن است متوجه نشده باشید فیسبوک بخش جستجویش را تغییر داده و تقویت کرده است.
این خدمات از هفته گذشته با نام جستجوی FYI مخفف (For your information) ارائه شده است.

تام استاکی نایب رئیس بخش جستجو فیسبوک در یکی از پستهای اخیرش گفته است: "زمانی که اتفاقی در دنیا می افتد اغلب مردم به صفحه فیسبوک شان سر می زنند تا از عکس العملهای دوستان و خویشان خود نسبت به آن اتفاق آگاه شوند. امروز با بروزرسانی که ما در بخش جستجو انجام داده ایم شما می توانید دوستان و خویشانی که تاکنون در فیسبوک پیدا نکرده اید را بیابید و از موضوعاتی که در دنیا برایتان جالب هستند زودتر باخبر شوید."

به نظر ایده خوبی می آید. درست است؟
در تئوری درست است. با این حال اغلب پیشرفتهایی که در فن آوری فیسبوک بوجود می آید می تواند پیامدهای منفی هم در بر داشته باشد.
جستجوی FYI مشابه موتور جستجوی گوگل است که شاخص جستجوی آن بر اساس پستها و کاربران است. اخطاری که الان باید داد این است که هر پستی که بصورت عمومی ارسال شود در جستجوی FYI براحتی توسط هر کاربر دیگری در فیسبوک پیدا می شود.
برای کاربرانی که از آغاز کار فیسبوک عضوش بوده اند این جستجو می تواند کمکی باشد تا پستهای مورد علاقه خود در گذشته را بیابند و حتی با سلایق متفاوت خود در گذشته روبرو شوند.

حال چه کاری باید انجام داد؟
مانند مقاله قبل که با عنوان نکاتی مهم برای والدین ارائه شده بود توصیه می کنیم که حریم خصوصی تان را در فیسبوک عمومی نکنید. این بدین معنی است که تنها با افرادی که می شناسید در ارتباط باشید و پستهای شما را هر شخصی نباید ببیند.
بطور پیش فرض ممکن است عمومی بودن پستهایتان به نظر بی اهمیت بیاید پس بدانید که همیشه افرادی وجود دارند که با ارسال اطلاعات عمومی شما به شبکه های اجتماعی دیگر پول به جیب بزنند و داده های شما را طبقه بندی کنند.

بنابراین همین حالا تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک تان را کنترل کنید.